|
Tweet |
Boyabat genelinde etkisini gösteren aşırı sıcaklar, yangın riskini de beraberinde getirdi. Hafta sonu mesaisinde peş peşe gelen yangın ihbarları üzerine Boyabat İtfaiyesi adeta alarm durumuna geçti. Ekipler, kısa süre içinde iki farklı köydeki yangın noktasına konuşlanarak alevlerle mücadele etti.
İlk yangın haberi Boyabat'a bağlı Koçak köyünden geldi. Aşırı sıcakların etkisiyle kuruyan otlar, henüz belirlenemeyen bir nedenle birden alev aldı. Rüzgarın da etkisiyle kısa sürede çevreye yayılan alevler, köylüleri korkuttu. İhbar üzerine olay yerine hızla intikal eden Boyabat İtfaiyesi, yangına zamanında müdahale ederek alevleri büyümeden ve yerleşim yerlerine sıçramadan kontrol altına aldı.
Günün bir diğer hareketli dakikaları ise Dodurga köyünde yaşandı. Bir evin bahçesinde aniden yükselen alevleri gören vatandaşlar durumu hemen itfaiye ekiplerine bildirdi. Olay yerine jet hızıyla ulaşan Boyabat Belediyesi İtfaiye ekipleri, yangını yakındaki ağaçlık alana ve ormana sıçramadan Kontrol altına alarak tamamen söndürdü.
Bahçe yangınının çıkış nedeni ile ilgili inceleme başlatılırken, her iki köyde de itfaiyenin hızlı refleksi sayesinde can ve büyük mal kaybı yaşanmaması derin bir nefes aldırdı.
Yaz aylarının gelmesi ve sıcaklıkların tavan yapmasıyla birlikte, Boyabat İtfaiyesi vatandaşları kuru otlar, anız yakma ve ormanlık alanlara yakın bölgelerde ateş yakmama konusunda daha dikkatli olmaya çağırdı.

